Algemene voorwaarden
1. Annulatie
Bij annulatie < 48 uur voor uitvoeren van de rit, rekenen wij U de helft van de totale ritprijs aan.
2. Afspraken
Zaventem
- Bij het landen te Zaventem kan U de chauffeur vinden aan de JAVA coffee met een bordje van Airtax (tenzij anders afgesproken)
- Wij vragen U ons te verwittigen op nummer +32 (0) 479/285.285 als er meer dan 45 min vertraging is op het voorziene landingsuur
Charleroi
- Bij aankomst in Charleroi kunt u de chauffeur vinden in de aankomsthal, nabij de Louis Delhaize-winkel, met een bordje van Airtax (tenzij anders afgesproken).
-
We vragen U ons te verwittigen op volgend nummer indien er enige vertraging is : +32 (0) 479/285.285
Algemeen
- Wij vragen U steeds iets te laten weten bij het missen van uw vlucht (bv. bij een overstap) en vluchtverandering (vluchtnummer, vluchturen ...). Als de klant het nalaat om ons te verwittigen wordt de volledige ritprijs aangerekend/gefactureerd. Alsook kunnen wij u niet garanderen dat er een wagen/chauffeur beschikbaar is.
- Indien problemen met de bagage bij aankomst of andere problemen, gelieve onmiddellijk telefonisch contact met de chauffeur op te nemen.
- Indien U ons foutieve gegevens bezorgt (bv. vertrekdatum in buitenland opgeven i.p.v. aankomstdatum), zullen wij U de rit dubbel aanrekenen.
- Indien uw vlucht te vroeg geland is, kan het zijn dat u even op de luchthaven moet wachten aangezien de voorziene chauffeur misschien nog met klanten op weg is naar de luchthaven. De chauffeur zal dan maximum 30 minuten na de opgegeven landingstijd op de luchthaven aanwezig zijn. Ook hier zullen wij al het mogelijke doen tijdig een chauffeur op de luchthaven te krijgen.
3. Betalingsmogelijkheden
Particulieren
- Particulieren betalen steeds contant aan de chauffeur (per rit). Indien gewenst kan U een betalingsbewijs van de chauffeur krijgen.
- Ritten vanaf 125€ dienen op voorhand via overschrijving betaald te worden. Ritten zullen enkel uitgevoerd worden indien de betaling tijdig binnen is.
Bedrijven
- Contant
- Bedrijven hebben de mogelijkheid via factuur te betalen. Doch dit dient wel op voorhand vermeld te worden samen met de facturatiegegevens.
- Indien gewenst kan er contant betaald worden aan de chauffeur en bezorgen wij U het factuur na het uitvoeren van de ritten.
Algemeen
- Bij het niet betalen van het factuur 10 dagen na factuurdatum rekenen wij een toeslag van 15% aan
4. Bestellen
- Bij een bestelling binnen de 12 uur rekenen wij een toeslag aan van 10€ op de normale ritprijs.
- Bij een bestelling binnen de 2 uur rekenen wij een toeslag aan van 25€ op de normale ritprijs.
- Indien U extra veel bagage meeneemt (meer dan 1 koffer + 1 handbagage per persoon), dient dit uitdrukkelijk vermeld te worden bij de reservatie. Indien U met 3 personen of minder bent en toch veel bagage bij hebt dat niet in een personenwagen past zullen wij automatisch een mini-busje sturen. Uiteraard wordt hier wel de prijs van 4-6 personen of 7-8 personen aangerekend. (afhankelijk van de bagage) Zo komen we niet voor verrassingen te staan tijdens het ophalen en geraken we zonder enige problemen op de luchthaven.
5. Bevuilen/ beschadigen
- Bij het bevuilen van de wagen, in welke zin dan ook, zal er U een kost van 350€ aangerekend worden om de wagen voor de volgende klanten weer netjes in orde te brengen. Deze kost dient onmiddellijk aan de chauffeur betaald te worden. Eventuele reinigingskosten van een gespecialiseerde firma kunnen we U ook aanrekenen. Alsook de kosten dat het voertuig tijdelijk niet beschikbaar zou zijn
- Bij het beschadigen van de wagen, in welke zin dan ook, zal er U een kost van350€ aangerekend worden. Deze kost dient onmiddellijk aan de chauffeur betaald te worden. Eventuele reparatiekosten worden U achteraf via factuur verstuurd. Alsook de kosten dat het voertuig tijdelijk niet beschikbaar zou zijn.
6. Dieren
Gelieve steeds bij uw reservatie te vermelden als er een huisdier vervoerd moet worden. We verwachten dan ook dat het huisdier in een bench zit zodat het in de koffer vervoerd kan worden. Bij het niet vermelden bij uw reservatie kan de chauffeur het huisdier in de wagen weigeren.
7. Eten
Het is niet toegestaan te eten of alcohol te drinken in de wagen.
8. Gordel
De reiziger is verplicht bij het instappen van de wagen zijn gordel onmiddellijk om te doen. Een opgelegde boete die voortvloeit uit het zich niet houden aan deze verplichting wordt op de reiziger verhaald.
9. Roken
Er is gelegenheid tot roken alvorens in de taxi te stappen. In de voertuigen van Airtax.be geldt algemeen rookverbod.
10. Soorten vervoer
- Airtax verzorgt enkel en alleen privé-vervoer. Dit houdt in dat er niet gestopt wordt onderweg om iemand anders op te pikken.
11. Kinderstoelen
Kinderstoelen en verhoogzitjes kunnen GRATIS voorzien worden. Gelieve dit expliciet te vermelden bij uw reservatie.
12. Tussenstops/ extra personen
- Indien er een tussenstop gemaakt dient te worden, gelieve dit bij uw bestelling duidelijk te vermelden. Niet vermelde tussenstops op de chauffeur hun planning, zullen ook niet aangedaan worden.
- Indien er extra personen meegaan die niet opgegeven zijn bij de bestelling zal er per extra persoon de volledige ritprijs aangerekend worden.
13. Vertragingen
Airtax kan in geen enkel geval aansprakelijk worden gesteld voor enige schade veroorzaakt door ons of door overmacht. Doch zal Airtax al het nodige doen om dit te voorkomen. Bij nalatigheid kan de schadevergoeding nooit meer zijn dan de afgesproken ritprijs.
14. Wachttijd
- Er wordt een wachtgeld aangerekend van 10€ per begonnen kwartier indien de taxi langer dan 10 minuten dient te wachten bij ophaling aan huis of op een andere plaats (bvb. luchthaven).
- Bij ophaling op de luchthaven is een wachttijd van 30 minuten na landing in de prijs inbegrepen, na 30 minuten zal de chauffeur een wachtgeld van 10 € per begonnen kwartier aanrekenen.